Rabu, 3 April 2013

Seni itu indah dan sangat berharga


Assalamualaikum p e m b a c a b l o g a k u
Saat aku sedang menulis ni, harap yang tengah baca jugak diluar sana, sihat dan ceria selalu. Ini nak kongsi sikit pasai Seni dan Pameran. Pada bulan tiga(3) lepas, aku di invite oleh seorang rakan. Katanya tentang Pameran di bandaraya Melaka 'Pameran 6 x 6 vs 12 x 12'. Jadi dengan ketiadaan kerja waktu tu, aku pun going saja lah. Medium yang nak aku guna kan cat minyak. Tapi masalah nak kena buat bingkai kanvas 6x6 or 12x12..Nak kerat-kerat bagai oh maaf tak rajin..haha. Jadi aku ambik medium water color on paper.

Walaupun lukisan tak menarik, seperti Pelukis hebat diluar sana. Hati tetap ingin mencuba untuk kali ini. Pameran ini akan berlangsung pada 1 jun 2013 di Bastion House Melaka. Ia sangat menarik hati aku kerana disinilah tempat paling bersejarah. Rasa nak sangat jumpa para-para pelukis Tanahair yang hebat dan bersahaja.

Aku suka pada semua warna. Terutama warna warni. Dah gila sangat, jadi aku turunkan warna itu ke atas kerta bersaiz 12x12 inci. Lukisa ini tak menarik, sebab aku pun bukan pandai lukis sangat. Tak penah belajar mana-mana kelas atau ikuti kursus melukis ni. Tapi boleh la tengok ia sebagai lukisan jugak kan?





Yeah! untuk pengetahuan hampa semua. Aku suka tema Ayam, sebab ayam banyak maksudnya. dan warna warni itu simbol sangat luas :D. 

JOM RAMAI-RAMAI KE BASTION HOUSE MELAKA
1 JUN 2013 HINGGA 30 JUN 2013...

Jumpa anda disana okay...!


1 ulasan:

®CT Nurza berkata...

Assalamualaikum...wah anda sangat kretif...Tahniah!..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...