Isnin, 20 Februari 2012

Pengikut langkahku.

Assalamualaikum p e m b a c a b l o g h a k u

Alhamdulillah..kerana haku masih lagi diberi peluang untuk menyusun baris kata di ruangan blog ini. Sesudah bebulan tidak update, atas faktor-faktor kerja dan pekara D13 yang tak dapat di elakkan iaitu cable internet kena curi daa.... itu lah yang tak update bebulan-bulan nie..I'm so sorry 'Geng'. 


Hari nie tak mau lah haku cerita panjang lebar, buat letih mata saja. Nie mengenai anak saudara ku yang berusia 2tahun 2bulan. Haku tengok dari segi penyampaian kata dan pegerakan seolah-olah, Seni dalam dirinya nak disampaikan tapi masih perlukan didik yang sempurna. Mungkin haku kah yang akan mengasahbesi yang tumpul itu? mungkin ia, mungkin tidak.


Damia Lutfiah

yes.. walaupun contengan dia tidak tersusun, usahanya melebihi segala. Setiap kali haku hadap kertas ukuran A4 untuk jadikan kartun semuka. Disitulah dia akan bersamaku dan menyibuk nak lukis sama. Lalu ku hulurkan pen dan sekeping kertan untuk dia luahkan apa yang di imaginasikan dalam minda kecilnya.

Dia banyak kearah haku la setakat ini. Contohnya dia lebih suka melukis dan adaptasi Kartun berbanding kearah lukisan yang lain. 'Wow..indah, Good' itulah yang haku ucapkan bila dia selesai taburkan seni atas kertas itu. Harapan ku suatu hari nanti agar dia berpelajaran dan seni sebagai sampingan. Sebab kerjayaan kita dan masa depan kita, bukan begantung pada apa yang kita miliki tetapi atas usahan yang gigih itu. Akan membuat kita berjaya.


Seni yang akan mempunyai Pemulaan dan Hujun

Sebenarny banyak lagi lukisan yang dihasilkan. Tapi haku tak sempat nak snap. Lain kali akanku upload kesemuanya untuk korang cuci mata, dengan lukisan yang akan membuat korang tersenyum sikit. Dengan lukisan yang tak berapa nak jadi dari sikecil ini.


Ini lah pengikut jejak haku.


P/s : Apa yang kita miliki itu, harus la kita guna dengan seimbang. Seni juga dapat dipelajari, tak semua semula jadi

4 ulasan:

nooghulegha berkata...

wah minat seni macam pak sedare dia eh. gud girl =)

hafisvr4 berkata...

mula2 conteng2,nanti pandai la melukis tu

jazmina berkata...

betul3, jgn conteng dinding rumah sudah

Damas berkata...

Tapi rasa den lebih elok dia kejar kerjaya prfsional. Seni sekadar hobi dan 4time secuklah..tak gitu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...