Isnin, 10 Oktober 2011

Isian Hari Minggu - 01

Assalamualaikum p e m b a c a b l o g h a k u. 

Yup hari nie 09hb jatuh pada hari Ahad. Isian hari minggu ini penuh dengan rancangan. Semalam haku terbangun dari lena pukul empat(4) pagi, mak aii terus haku online facebook. Yerr la bangun saja, terdapat burger disebelah haku, dengan adanya sekumpulan tentera semut yang bekerja pada waktu haku tengah tidur. So keluar dari bilik lantas ke bilik air untuk cuci mata dan basuh mulut(gosok jangan tak gosok.), terus capai burger tersebut dan makan. sebelum tu haku dah check-check sekeliling dah, Alhamdulillah tak ada semut didalamnya. Makan pun sudah, semua pun dah selesai. Muncul pula satu penyakit yang diberi nama 'tak boleh sambung tidur kembali' ahh itu la sebab haku online pepagi buto tu haa...Kes nie la, kes nie la sebabnya.

Masa online tu haku tengok ada tiga(3) orang yang still online pepagi macam nie, sorang perempuan dua lelaki. Ehh ada pula perempuan yang duk online waktu sekarang. emm lantak la. bukan haku kenal sangat, terus haku open chat dengan mamat 'M'. Haa.. dia nie bapa saudara haku, yang pernah haku ceritakan dulu. hee, tak payah la haku cerita apa yang haku chat dengan dia. Hal lelaki, apa kamu tahu? lepas itu last perkataan sebelum haku tidur kembali 

si M: 'wey, petang satgi hang free tak?'
haku: 'free la juga, kenapa?'
si M: 'aku nak ajak hang pi PCDEPOT, cari ram untuk komputer aku'
haku: 'emm okay ja, belanja haku la mcm tu..hehe' 'tapi satgi mai gerak haku'
si M: 'ha okay2.. jangan lewat sangat, dalam pukul dua(2) kita pi la..nanti hujan pula'
haku: 'baik la, ok assalamualaikum' 
yang dialog diatas nie saja boleh publickan.

Tiba la waktu yang dinantikan. Ehh bukan si 'M' yang kejutkan haku, tapi Messages dari DiGi yang kejutkan. 'sila buat isian semula, untuk terus nikmati kadar panggilan kami'. Puihh kalau haku tak isi pun apa yang kau(DiGi) sakit? cuma orang itu akan rasa kesunyian kerana haku tak messages dia :). Oppss ter...la..jak pula sampai ke situ. Okay-okay jam pun sudah pukul 2.30, janji pukul dua(2). Biasa la janji kami. Okay siap dah semua, start motor pakai helmet(biasala kami kan Mat Rempit,) ambil dia gerak terus ke Pcdepot seberang perai. Mula la sesi jual beli di dalamnya bla bla la la la.. dan bla lagi ..haha.

sebelum haku blah, haku sempat snap nie. sebab apa?
baca la.

Kami patah balik/pusing semula ke Pacific. Haku cuma nak cari 'selipar' sebab nak gantikan dengan 'selipar jamban' haku nie. Tak sangka pula ada Pertandingan Melukis, tapi haku tak pasti la dari pihak mana. Yang sure pown cina semua pesertanya. Tapi haku saja nak menilik siapa yang akan perolehi kejuaraan ini. Ahh macam lumba motor pula dengarnya. 

Suasana diPacific / megamall Penang. Meriah la 'jugak'


Yeahh,..ini lah yang haku maksudkan tadi. Budak perempuan
 yang berbangsa cina ini. Perhh pandai dia bermain dengan warna.
pantulan yang sangat naik.


 Ini pula budak lelaki, juga berbangsa cina. 
Lukisan dia boleh la juga, tapi terlalu banyak warna
yang garang, dan warna semula jadi tak ditutup dengan
teliti. Tapi mereka semua berbakat dan bagus.


Haa..tapi nasib yang ku sangka tadi tidak berjaya nampaknya. Beliau hanya menduduki tempat ke 2 atau 3.(tak ingat, cepat lupa haku nie) macam tu la. So apa-apa pun mereka dah cuba yang terbaik, cuma nasib dan kretif yang bezakan mereka. Teringat pula masa time sekolah, selalu masuk bila ada Pertandingan dan selalu dipaksa oleh kawan-kawan untuk naikkan nama kelas. itu ja..hahah.

Dah habis sampai penyampaian hadia, si 'M' mengadu lapar, eh haku pun sama sebab tengah hari tadi tak jamu apa pun satu. So dia dah janji nak belanja kan? hehe KFC juga dia pilih, bapa saudara haku nie jenis memahami orangnya, baik, bagus, untung haku selalu..Ha itu lah isian hari minggu haku pada minggu ini. Haku bukan kaki rayau sangat orangnya, kalau tak ada arah nak dituju memang tak gerak la haku nie..

tanya: korang suma pergi mana hari minggu ?
sumber gambar dari: n'set haku.

6 ulasan:

nooghulegha berkata...

wahhh sgt bizi la dik akak nie. adoi pakai digi xmsg akak pn opsss >.<

Damas berkata...

haha..nie mnambah kebusyan kak. haha
emm nanti kita msj la. :)

nooghulegha berkata...

ohh cmtu plak.hihi macm2 la dik. ade no akak kn?

Damas berkata...

haha. tu la, time relaks suka jln. so bila dtg keja rasa pnat. yes ada. tapi nk bagi lglg boleh jugak. hehe

Farida Amira berkata...

budak2 cina memang pandai melukis dan bermain dengan warna. nicee nicee xD

Damas berkata...

@Farida Amira: yezaaa, mereka terlalu teliti dan menhargai kesenian. Kalau di kelas melukis, pasti anak2 cina yg rmai dari bangsa lain. Tapi melayu tetap hebat..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...