Sunday, August 21, 2011

Rasa Rindu Pada Mereka

Assalamualaikum ya sahabat.

Oohh..Tetiba pula haku jadi terindu pada teman-teman seperjuangan haku diwaktu sekolah. Entah la kenapa kan. Maybe dek kerana terlalu lama tak bertemu rupa, dan apa la khabar mereka disana-sana itu. Last pertemuan yang paling gempak kami buat satu reunion di Bukit Merah pada 15.9.2010 iaitu hari raya yang ke lima itu pun ramai juga yang tak dapat hadir disebabkan jauh. Selepas itu kami sempat buat perjumpaan kali ke dua lagi la tak ramai yang hadir atas sebab sibuk uruskan hal pelajaran mereka.

nie di bukit merah.. by haku.

haku betul-betul merindui mereka semua.

Iya kan..Kenangan bersama mereka dibangku sekolah tetap tak dapat dilupakan sesekali. Iya juga walaupun masing-masing dah melanjutkan pelajaran dalam bidang yang mereka minati dan yang berada di tempat orang juga ramai termasuklah haku sendiri.

Dahulu haku tidak percaya atas kemampuan diriku untuk melangkah terus kehadapan. dan haku berfikir adakah haku layak menjadi manusia yang sempurna dimata kedua orang yang rapat denganku. Ternyata Allah itu maha pemurah,pemberi dan tidak pernah lupa janji. Sabdanya "barang siapa yang berusaha kearah kebaikan, aku akan berikan ganjaran atas usahanya" Alhamdulillah haku dapat apa yang di janjikan olehnya.

leka sungguh bebudak nie bermain dengan ular sawa itu =)

wahh tengok photographer tu bergitu memberi seni tangannya.

Haku harapkan kita tetap menjadi teman sepertimana diwaktu persekolahan yang menberi warna kehidupan remaja kepada diri kita. Ya dulu time sekolah kita masih besuka ria dengan peringkat umur kita, tetapi hari nie semua kita yang bernama remaja juga telah ikuti peredaran zaman dah kesemuanya dalam satu kelas yang kita duduki tidak menghampakan Guru-guru Ayah Ibu serta yang menaruh harapan kepada kita. Disinilah kita, kita dapat merasakan setiap cita-cita kita.

sewaktu ini ramai diantara kita masih melihat masa depat kita.
dan sekarang ini juga kita sudah merasa semuanya itu.
(Kalau macam nie sampai tahun gajah pun tidak berjalan)

Dek saban hari masa dimakan waktu, haku masih terdiam juga seribu kata.Kerana kesemua diantara kita masih lagi belum mempunyai waktu untuk ketemu, mesra seperti dahulu kala dan haku juga mempunyai kedua-dua tangan untuk ku turunkan sebuat doa keatas yang maha esa. untuk memberi kesempatan kepada haku bersama sekumpulan teman. K.I.T.A.

Nota buku 555: Jaga lah persahabatan itu sepertimana kita menjaga barang yang kita sayang. Sahabat memberi satu kekuatan bersama.

6 comments:

Noorul Amera Adnan said...

apabila datang kesusahan dan kepayahan, disitulah nyata kawan dan lawan. akak pun kawan adik jugak kn? hihi :)

.d.a.m.a.s.e.n.i. said...

ya kita miliki dan harus kita lepaskan. Akak bukan kwn ja, malah akak yang baik =)

Noorul Amera Adnan said...

hihi terharu dushhh. nasib baik la akak xde adik. kalo x memang akak suh adik akak couple ngan adik dah haha.

.d.a.m.a.s.e.n.i. said...

haha jgn pnsan smpai raya dah la..
ehh yer ke..lg dkat la kita.. baiknya akak nie. xda adik akak jelah..hehe =)

Noorul Amera Adnan said...

Huhu yela tu. banyak kot yg admire kat adik. kalo nak akak kene jdi abang la xleh adik.

.d.a.m.a.s.e.n.i. said...

xleh dah jdi abg. adik ank bngsu.
hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...