Khamis, 18 Ogos 2011

MENGENALI TENTANG AKU

A s s a l a m u a l a i k u m

Pada waktu ini sambil mata melihat, haku nak cerita tentang diri haku 


Nama
  • Aku punya nama SADDAM ASLAH BIN ABU BAKAR, mahupun aku dikenali sebagai KARTUNIS DAMAS (teman yang giat dlm industri seni dan komik) ataupun CINN (hanya kekawan yang rapat sahaja.) 
Mana datangnya DAMAS ? yeah okay, Damas adalah singkatan dari nama aku iaitu Sad(Dam) + (As)lah= DAMAS okay clear sumua ? haha.

Sekolah:
  • Aku dapat pendidikan awal di Sekolah Rendah Kebangsaan Relau (SKR) sebuah sekolah di Mukim Relau Bandar Baharu, Kedah. Dan aku Disekolah Menengahkan di Sekolah Menengah Kebangsaan Tun Syed Sheh Barakbah (SMKTSSB) hanya sempat pada Tingkatan 1(satu) dan berpindah di Sekolah Kebangsaan Taman Widuri (SMKTW) sekolah nie cantik, baru lagi dibina ,itu sebab kami jadi murid 2nd yang merasmikan pembukaan sekolah ini. Sekolah nie juga direka mengikut rekabentuk Kolej

  • Selepas taman saja Tingkatan 3(PMR) aku mintak Sekolah Menengah Teknik Muar (Johor), barangkali tiada rezeki lah itu yang tak dapat. Tapi Alhamdulillah aku dapat sebelah utara Sekolah Menengah Teknik Kulim (Kedah). Selama dua tahun aku menuntut ilmu untuk majukan masa depan. Dalam masa itu juga aku tanam cita-cita aku sebagai Pelukis Pelan Senibina/Designer. 

Sambung Belajar: 
  • 2008 aku dapat tawaran Kursus Belia bersama Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan Malaysia (CIDB) di Pusat Bertauliah Kulim Technology Management Malaysia dan sebagai Graduate Certificate in Architecture Drafting pada tahun yang sama.

  • *> 2010 aku menyambung pelajaran aku di peringkat tinggi la sikit kan di salah sebuat Kolej Swasta di Subang Jaya (US.....j), dalam jurusan Diploma in Precision Engineering. Almaklum la aku kan budak paling malas. So aku balik ke utara =)
Kerjaya:
  • Mana tahun 2009?---> ha.. tahun 2009 aku bekerja di Salah sebuah Syarikat Arkitek 'Faizal Arkitek' hanya sambilan dan buat kerja pun kadang-kadang dirumah. Then aku kerja pula sebagai Warda Asrama di Sekolah Rendah Islam Bahrul Ulum (SRIBU). Dan baru la aku lanjutkan pelajaran.(Baca *>2010) kat atas.

  • Selepas kecewa dengan cinta seorang bidadari(rekaan), aku terus apply kerja di sebuah Syarikat Swasta dalam area Penang.'Prestige Pool' dan alhamdulillah sekali lagi aku berjaya untuk memperolehi tempat dalam bidang kerja ini sebagai Pelukis Pelan Senibina, M&E dan Designer. 

Nota Dalam Hidup:
-Aku akan miliki Syarikat Design atau pun Planning sendiri atas ilmu yang ku timba ini dan semangat ingin miliki


Prinsip hidup aku: 
  1. 'Setiap yang kita cita-citakan serta Usaha itu pasti memberi kepuasan pada kita.'
  2. 'Jadikan hari ini sebagai pengukur untuk esok.'



3 ulasan:

nooghulegha berkata...

akak doakan adik bjaya dalam apa yg adik impikan :) eh pasal kecewa ngan bidadari tu btol kn hehe

Damas berkata...

trimas akak, akan juga sbgai idola sy dlm dunia blogger =)

ehh tak lah, saja reka2..huhu.
lg pun xda org yg nak, bkan ada apa pun sy nie...

tuanseliper berkata...

hoho..gudluck ya:D..nt dh ade syarikt leh la apply keje kt c2...hahaha:p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...