Jumaat, 19 Ogos 2011

Dari Penang ke Alor Star.

Assalamualaikum ya sahabat

oppps..hari nie memang jadual haku sangat-sangat la ketat. Mahu taknya balik kerja terus gerak/pergi Alor Star, apa sebab plak haku kena kesana? urusan kerja kah? jejalan kah? ha tak da lah, haku ke sana untuk hadiri Majlis berbuka puasa yang dijemput oleh rakan taulan haku dan pada masa yang sama ada bisnes(udang disebalik batu) bab kata orang tua-tua 'sambil menyelam minum air' kan.

Perjalanan tu makan masa 2jam jugalah. Tak sempat juga berbuka disana lalu kami berbuka saja di Masjid berdekatan,janji berbuka. hehe. Tibanya kami disana dalam pukul 9 lebih macam tu la. Lauk pauk dah nak habis mujur la sempat rasa juga masakan sana walaupun serba sikit. Yang sediakan juadah tu perempuan 'cantik,ayu,manja,putih,sempurna lah' serius wa cakap, memang cantik lah dari pandangan mata kasar nie. Ehh apsal cita pasal perempuan nie plak? bukan tujuan tu.

Sembahyang tarawih tak sempat juga sebabkan kami lambat, lagi pun mereka buat 8rakaat sahaja.
Lepas tu kami otw masuk ke dewan utama Pusat Latihan Pertanian. Mereka berkata haku tetamu istimewa dan bertuah pada malam nie, kenapa ya? sebab bisnes nie. Ooh ya yang hadir kali nie adalah top5 Jutawan Malaysia apa nama lah, dah lupa wan2 juga nama dia dah tak ingat. Gila bangat kan. Haku pun hanya tengok mereka nie di dada-dada akhbar dan hanya kesempatan dan terpandang melalui List nama Jutawan Malaysia sahaja.

Apa pula bisnes nie kan dan apa pula kena mengena ianya dengan haku. Haa bisnes nie haku rasa korang pun dah pernah dengar sebab rasa aku dah popular kot bisnes nie. Nama bisnes nie adalah SCORE A PROGRAMME. Aku rasa juga la haku ada tulis pasal nie juga, tapi tak ingat sangat. Apa yang aku boleh kongsi dengan korang suma, program nie ada potensinya sendiri. Sebab apa ya, meh kita kongsi sikit pasal bisnes MLM Nekwork atau system online ini.


Pada pandangan haku la kan bisnes nie sangat lah luas pasaran dan sangat diperlukan oleh setiap insan yang bernama pelajar. Tak kira la UPSR ka, PMR ka, dan SPM semua lapisan ini boleh dijuga pakai sebab utamanya system ini berasaskan Pembelajaran. Walaupun kita tak mahu join dalam bisnes ini, tetapi bantula adik-adik kita, anak-anak kita mahupun siapa saja yang dialam persekolahan,bantu la mereka dengan kerjayaan. Haku sebenarnya tak join pun bisnes nie cuma haku terjaga sebentar kerana jurucakap dia betul-betul semangat dan apa yang dia katakan itu sangat masuk akal okay.

Itu la sebabnya haku tak sempat nak online facebook mahupun blog. Sebabnya haku sekarang banyak even yang kena hadirkan diri. Almaklum la haku kan orang yang tak penting, paling bongek, dan rugi dikalangan manusia. hehe.
Now nie la masa yang haku ada sebenarnya pukul 3pagi then terus sahur lepas itu tido bla bla bla turuskan hari biasaku sebagai pekerja yang malas =)

haku paling tersentuh dengan kata-kata dia 'peluang datang bila-bila masa tanpa kita sedari dan peluang ada dimana saja bila kita cari' satu lagi 'bila kita rasa sesuatu yang beban sebenarnya itu la rezeki kita da  peluang kita ubah cara hidup' ya..memang betul juga kan, nak tunggu ada duit bila tu? time tak da duit macam-macam datang, bisnes nie la, bisnes tu la.. Sekarang haku selesa dengan kerja haku hehe sorry to say la bro, pintu hati gua belum terbuka lagi. 2tahun gua tanam cita-cita dan sekarang gua dah dapat merasai cita-cita itu biarkan hgua merasa cita-cita gua tu. Trimas bro sebab bawak gua pergi Majlis Ilmu tu, sedikit sebanyak gua dapat ilmu untuk menjadi manusia yang lebih berjaya dan berjiwa. Peace!

P/s: Apa yang kita impikan tak semestinya dapat dan apa yang kita miliki tak semestinya kekal

2 ulasan:

nooghulegha berkata...

congrate dik. semoga adik terus success. percayalah Allah tak memberikan apa yang kita mahu. kerana Allah mahu berikan apa yang kita perlu.

Damas berkata...

Terimas Kasih akak.
kata2 akak tu sy jadikan lampu dlm hidup. Dan sy brdoa allah slalu prmudahkan prjalanan hidup.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...