Selasa, 16 Ogos 2011

Dari Blog Ke Blogger

Assalamualaikum ya sahabat.


Ini hari tajuk perbualan kita 'Balas Budi' mula-mulanya nak promote satu blog yang selalu haku lawati 'walau dimana jua berada', kecuali tempat yang takdak internet lah. Blog nie haku kategorikan sebagai 'The Best Blog'. Korang boleh terus ke Facebook dan Like Page beliau. Kenapa haku nak cerita pasal retis yang comel nie? yup sebabnya dia penah sudi promote gambar haku untuk di like time haku join Contest pada entri  'Terjah Silent Reader'. Walaupun beliau hebat dan ada pengikut sendiri, tetap promote blogger cangkoi macam haku nie. Trimas akak =)

Permulaan:
Header dia begitu natural sangat pada, pandangan mata kasar haku. Lagipun masa haku belajar di kelas seni pulau pinang dulu sir haku selalu pesan 'Kita tengok seni sesorang tu pada latar dahulu,kemudia tepinya ,baru rupa lukisan tersebut dan akhirnya pada pencahayaan/warnanya.'
       

2) Haku tetarik pada blognya kerana juga ada My Status. Ia melambangkan yang tuan blog selalu online(update)..Nama beliau Noorul Amera Adnan berasal dari Perak, Pelajar jurusan Diploma Engineering. Itu dia tentang beliau serba sikit, nak tahu lebih-lebih korang kena terjah blog beliau.

3) Blog beliau menceritakan tentang dirinya, dan dari situ pembaca akan dapat selami apa yang diceritakan. Kadang-kala apa diceritakan betul-betul mengenai diri, hidup, dan perlakuan seharian kita yang tidak pernah kita sedari. Kita kan manusia yang selalu alpa.

4) Beliau tidak sesekali pernah sombong dengan sesiapa pun, Kenal mahupun tidak kenal, hebat mahupun tidak hebat bagi beliau samasekali tarafnya. Haku hormat beliau kerana sikap peramah, setia kawan, sentiasa memberi sokongan, yang paling menarik tu beliau selalu merendah diri walaupun beliau dah dikategorikan hebat, walaupun beliau makan garam dulu dari haku..hehe. Lagi satu beliau nie retis tau..wahh bangga ceq tau..


5) Apa yang kita ketinggalan atau tidak belajar dan blog beliau lah yang dapat membantu sedikit sebanyak.
Gambar-gambar dalam blog beliau pun chantek-chantek orang penang kata apa 'Comei-comei belaka ha'.
Kadarnya pun dalam suasana yang terbaik(Clear) guna -DSLR- nikon atau canon kot..

-Okay akhir sekali haku ngucapkan sebakul Terima Kasih kepada akak mera yang membantu diri ini.

P/s: So korang yang membaca support lah blogger-blogger Negara, kerana disitulah lahirnya kecemerlangan kita.


6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

majulah blogger untuk negara...!! ^^V

Damas berkata...

yeah..itu yg pling best.
sbb skrg nama2 blogger mlaysia dah dkenali dunia..

nooghulegha berkata...

ya Allah terharunya. boleh fengsan akak macamnie. akak biasa2 je pun bukan retiss dik. jgn panggil #retis akak xmo nnt byk jurang ngan blogger2 lain. nnt jadi tumpuan org plak. utk benda yg baik2 insyaAllah akak xkn lokek utk berkongsi. ilmu dunia dan akhirat sama2 pentingkan. semoga kita sma2 bjumpa disyurga. btw thanks bebyk sudi promote akak dalm blog adik. senyum smpai tahun depan =)

myhatiku berkata...

bagus la..support each other..
happy blogging ea :)

aiEz berkata...

sokong satu sama lain,terbaik..:)

Damas berkata...

@Akak Miera: eh jgn pnsan lg..
trimas juga sebb sudi bg smgat, dan support wlau dimana jua..heheh. wahh smpai thun dpat tuh.

@myhatiku: yeahh itukan lbih baik utk stiap blogger(trutama blogger malaysia nie kan..hehe)

@aiEz: yesza..den juga sokong suma blogger malaya. peace =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...