Sunday, January 9, 2011

~BUNTU FIKIRAN~

huh!..10/01/2011 nie mulalah detik permulaan untuk aku kerja..
asa2 ada dah cukup sedia untuk ke dunia pekerjaan sebagadesigner.
semua persiapan aku dah sediakan, dari segi pakaian hingga ke transport.Cuma beg untuk ke keja ja belom lg coz beg aku tu masih ada di KL lg. Lupa laknye nak ambil adoi..xpa2 beg kan banyak guna ja ..beg plastik pown ada ..muahahahahah..! Dalam keseronokan untuk hadapi semua nie tut-tut ada lak pihak tak lepaskan.satu persatu dugaan  aku hadapi emmm....nasib2!.
____________________________________________________

MASALAH 
1:Gaji yang ditawarkan terlalu rendah, agak kurang memuaskan bagi aku la..
2: Ayah aku sukar benarkan coz gaji dah la rendah, cukup ka nak ulang alik dari Relau ke Penang (makan       masa 2jam)
3: Rumah Sewa pulak takda. Yang ada suma jauh kot..
4: 13/01/2011 ada test JPJ(kereta) ye mamang sesuatu yg baik sebab aku akan mempunyai lesen dah, tapi yang menjadi permasalahan nie time tu aku baru ja nak start keja takkan nak mintak cuti lak..malu kot baru keja 3hari dah mintak cuti..hmmm!
____________________________________________________

Sekarang nie aku tak taw nak buat apa lg..selain mohon pertunjuk dari ilahi...
moga2 aku dapat jalan darinya..
Aku betul2 nak keja tu nak sangat..sangat2..tapi tu la dugaan banyak gila..patah gak la semangat aku dengan sume nie..
tapi xpa aku usaha tu keja gak..nak cari keja,nak cari keja!
Andainya aku dah dapat menjalani keja tu,aku yakin dan pasti atas kemampuan diriku..walaupown keja bawah cina tp aku akan buktikan yg org Melayu bukan ada kelebiha,kreatif dan bukan kuli selamanya..Pengalaman yg penting..
aku nak sangat pengalaman keja tu walaupown gaji yg ditawarkan tu rendah!.aku tahu mak ayah aku sayang aku, mak ayah mana xsayang anak kan? tpi sayang tu terlalu sgt,sampai aku jadi manja lebih iye la anak laki bongsu la katakan..kalau ye pown bagi la aku peluang untuk berdikari walapown pahit ku rasa..duk ngn ayah aku mmg aku xnafikan kesenangan kewangan tu..cakap ja aku xda duit dia bagi duit, cakap ja aku nak barang nie dia bagi ..cakap ja aku nak moto dia belikan..cakap ja aku nak kawin dia kata keja dulu la..heheheh..
suasana sedih kembali :( ....masih fikir tentang keja nie..emm keja dah dapat cuma kaki nie nak pergi or x..lagi pun bukan senang peluang nie nak datang lagi..keja pown susah dapat dalam keadaan ekonomi sekarang nie..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...